Færderseilasen feirer 70-års-jubileum

BRA INNHOLD: 700 skipperposer er under pakking- med både praktisk, hyggelig , spennende og spiselig innhold fra våre sponsorer. BRA INNHOLD: 700 skipperposer er under pakking- med både praktisk, hyggelig , spennende og spiselig innhold fra våre sponsorer. Linn Krogh Hansen

Fredag går startskuddet for den 70. Færderseilasen. 2017 blir et år som skiller seg ut..

Tirsdag var  litt under 660  båter påmeldt, som er marginalt flere enn liten vekst fra fjorårets 642. Påmeldingsfristen går ut torsdag kveld..

Tønsberg by, dets næringsliv og innbyggere engasjerer seg i Færderseilasen når de for første gang fortøyer i Tønsberg. Dette er starten på sommeren, og det blir utvilsomt tilrettelagt for festens midtpunkt, seilerne. Det praktiske og det sosiale tilbudet vil være nytt og annerledes, mens selve seilasen fra Oslo vil i stor grad beholde sin kjente form. Programmet omfatter en hel festivalhelg med vikingmarked, matmarked, barneaktiviteter og en stor konsert lørdag kveld med kjente artister som Julie Bergan, Nico&Vinze, Eva Weel Skram og Bo Kaspers Orkester.

At Færderseilasen skal være for alle, tar vi svært alvorlig. Sportslig spiller det ingen rolle om du er profesjonell seiler eller nybegynner. Det er både plass og utfordringer for alle. Med nytt løp skal nye rekorder settes.

Uansett om ønsket er en festivalhelg full av konserter, henge med seilvenner eller om det er en stille og rolig familiehelg, skal du kunne finne deg til rette. Felles for alle, er at seilerne alltid vil være i fokus.

−Med servering av nattmat, gratis innganger på konserter, egen «Sailors Lounge», felles seilmiddag og egne barneaktiviter er vi sikre på at dette blir en fantastisk helg for alle som velger å seile den 70. Færderseilasen, sier arrangøren av Færderfestivalen.

Det vil lages en enkel stream fra seilasen. Embed-kode fås på forespørsel.

Se http://www.færderfestivalen.no for program og mer informasjon.

Tønsberg havneområde er et av de mest trafikkerte havneområdene i hele Norge med ca 1600 skipsanløp og nesten 8000 betalende båtgjester i året. I havna vil seilerne kunne slappe av og møte andre seilere i «Sailors Lounge», som er tilknyttet gjestehavna. Dette er et hyggelige avsperret område langs brygga kun for seilere. Her vil det være musikk og servering av mat og drikke lørdag og søndag.

Read 941 times Last modified on torsdag, 22 juni 2017 21:53