lørdag, 06 mai 2017 00:00

World Sailing (ISAF) Sikkerhetskurs 6. og 7. mai 2017

Sikkerhetskurs arrangeres av KNS turseilere og langturgruppe.

Kursets mål er å øke sikkerheten for menneskeliv og utstyr, gjennom trening og formidling av holdninger og kunnskaper. KNS turseilergruppe og langturseilere arrangerer ISAF kurs i samarbeid med Asker seilforening og Nils Nordenstrøm, som er en rivende dyktig instruktør og pedagog. Hans kurs anbefales på det varmeste.
Kurset holdes 6. og 7. mai med øvelse på søndagen som inkluderer mann overbord-øvelse i vann med seiltøy på!

Målgruppe:

ISAF sikkerhetskurs er et kurs for kjølbåtseilere som ønsker å delta på regattaer med sikkerhetskategori 2 eller 3 (med tillegg for sikkerhetskurs). I Norge er det stort sett Shetlandsrace og Stavanger-Banf hvor man er pålagt å ha ISAF sikkerhetskurs. Kurset er imidlertid også lærerikt for alle turseilere og spesilet langturseilere.

Påmeldingsfrist: 1. mai 2017

Påmelding ISAF kurs 6. og 7. mai 2017

Pris: 3800,- KNS medlemmer kr 3500,-

Varighet: 16 timers kurs, både teori og praksis.

Kursinnhold: Sikkerhetsutstyr, stormseil, hardvindsseiling, skadeforebygging og reprasjon, MOB, assistanse til andre båter, førstehjelp/HLR, SAR, meteorologi, redningsflåter, brannvern, kommunikasjonsutstyr EPIRB og pyro. Den praktiske delen på søndagen holdes av Oslo Kystskipperskole ved Roar Breivik.

Arrangør: KNS i samarbeid med Asker Seilforening, Nils Nordenstrøm, Roar Breivik Oslo Kystskipperskole og NSF. Kursbeviset er gyldig i fem år etter kursets dato.

Kursdager: 6. og 7. mai 2017

Kurstidspunkt: kl 09:00-17:00

Kurssted: KNS, Huk Aveny 1, Bygdøy - det er gateparkering i Huk Aveny.

Read 785 times Last modified on fredag, 17 februar 2017 12:55

KNS er Norges største seilforening og en aktiv regattaarrangør. KNS er tilsluttet Norges Seilforbund (NSF). Blant ca. 4000 medlemmer finner du en stor juniorgruppe, mange ivrige jenteseilere, hundrevis av tur- og havkappseilere og flere av Norges beste regattaseilere. I KNS finner du både fellesskap og særinteresser, alt avhengig av hva du er ute etter.
KNS har en fast ansatt ledelse og stab som dekker foreningens virksomhet og daglige drift.
Kongelig Norsk Seilforening,Huk Aveny 1,0287 Oslo
Telefon: 23 27 56 00,E-post:info@kns.no