Grundig Sailing Cup på «Sjøen for alle»

(1 Vote)
J/70: Grundig og KNS vil presentere Grundig Sailing Cup på båtmessa førstkommende fredag. J/70: Grundig og KNS vil presentere Grundig Sailing Cup på båtmessa førstkommende fredag. Arkivbilde: Linn Krogh Hansen/KNS.

Grundig og KNS inviterer til briefing om Grundig Sailing Cup under «Sjøen for alle».

I dag åpner årets utgave av «Sjøen for alle» på Lillestrøm varemesse. Blant seilbåtenes som presenteres under den innendørsbåtmessen er J/70, ved Marstand Yachts stand; B01-02.

Fredag 11. mars 2016 klokken 14.00 presenterer KNS´samarbeidspartner Grundig J/70– ved stand for J/70-båten og den nye seilcupen Grundig Sailing Cup.

– Vi vil presentere Grundig Sailing Cup, som er en cup med mål om å være en spennende og publikumsvennlig cup – med noen utradisjonelle innslag, forteller Bård Nordhagen,markedssjef i Grundig Nordic.

Samarbeidsavtalen mellom Grundig og Kongelig Norsk Seilforening inkluderer realisering av båter for klubbens medlemmer, etablering av Grundig Sailing Cup med fire arrangementer gjennom sesongen, samt en rekke aktiviteter for å bidra til at J/70 blir en attraktiv båtklasse for medlemmer og seilsportinteresserte.

Samarbeidsavtalen mellom Grundig og Kongelig Norsk Seilforening er et langsiktig prosjekt om å etablere seilklassen J/70 i Norge, som har tatt verden med storm de senere år. J/70 er en rask båt som er responsiv og intuitiv i styringen, men samtidig krever den tekniske og taktiske ferdigheter.

– J/70 representerer den viktigste satsningen vår for å revitalisere seiling med raskere båter og aktivere seilere som nå ikke er aktive i seilmiljøet. Det langsiktige samarbeidet med Grundig bidrar til at vi får realisert båter for trening og en spennende Grundig Sailing Cup allerede neste år. Grundig Sailing Cup utfyller et behov for konkurranse og samling av seilsportutøvere. Nå ligger alt til rette for at seilsportinteresserte kan kjøpe båter og bli en del av en aktiv og voksende seilklasse, sier  Anders Kristensen, Generalsekretær i Kongelig Norsk Seilforening.

KNS logo med Grundig kopi

Grundig har vært en del av hjemmet i Norden i over 50 år, og er svært kjent for TV og radio. Etter lanseringen av hvitevarer i 2014 har Grundig blitt en fullverdig leverandør av hjemme-elektronikk. Det er fortsatt tysk kvalitet som er en forutsetning for nye produkter som skal lanseres, uansett produktkategori. Forbrukeren skal fortsatt forvente solide og brukervennlige produkter som gjennom sine smarte løsninger og praktiske funksjoner bidrar til en enklere hverdag.

Read 1493 times