KNS arrangerer VM for 8-meter i 2017

VM 2017: De vakre 8mR-båtene kommer til Hankø i august 2017. VM 2017: De vakre 8mR-båtene kommer til Hankø i august 2017.

KNS har gleden av å arrangere VM i august 2017, og inviterer våre medlemmer til å bidra til denne seilfesten.

Arrangementet vil finne sted 10.-20-august på Hankø i samarbeid med Hankø Yacht Club. Viktige samarbeidspartnere er også Hankø Fjordhotell for overnatting og sosiale arrangementer og Hankø Marina for teknisk support.

På denne måten får vi tilgang til gode fasiliteter og supre regattabaner. Vi forventer stor internasjonal deltakelse og regner med overkant av 30 nydelige deltakende båter.

Mesterskapet arrangeres  i forbindelse med H.M. Kong Haralds 80-årsfeiring. Tilsvarende arrangement ble avholdt da H.M Kong Olav fylte 80 år i 1983.  Vi arrangerte også VM i denne klassen i 2008 med suksess. Store 8-meterbåt-regattaer har lange og sterke tradisjoner i foreningen vår.

I forbindelse med det forestående mesterskapet har vi behov for hjelp til bemanning til flere varierte, sosiale  og spennende oppgaver. Oppgavene inkluderer bemanning av følgebåt, følge ledsagere på deres sosiale arrangementer,  regatta- og banepersonell, parkering mm.  Si ifra om du har lyst til å bidra.  Du vil som frivillig under mesterskapet ta del i et meget sosialt, unikt og historisk mesterskap.

Vi håper også at mange vil komme og se på og vil ha ulike løsninger for å bidra til dette.

For mer informasjon og kontakt: 8mr2017@kns.no

Mer info finner du på vår nettside:

Følg også med på vår facebookside:

hankø yc

NESTE SOMMER: VM 2017 arrangeres på Hankø Yacht Club (HYC) i august neste år. foto: Linn K. Hansen.
Read 3087 times Last modified on mandag, 17 oktober 2016 11:51