torsdag, 09 februar 2017 00:00

Få havnetips til sommerturen

Magne Klann er forfatteren bak Havnebøkene, og seiler selv en Ballad 28. Magne Klann er forfatteren bak Havnebøkene, og seiler selv en Ballad 28.

Klar for nye havnetips til sommerturen? Mandag 3. april holder Havneboka-forfatter Magne Klann foredrag hos KNS.

Magne Klann er seiler, journalist og forfatter, og kommer mandag 3.april til turseilermøtet til KNS tur- og havseilergruppe.

Klann er mannen bak bøkene, Havneboka – Oslofjorden, Havneboka – Sørlandskysten og Havneboka – Skagerrak. Sistnevnte har et utvalg havner fra de to første, og mange nye fra den svenske vestkysten. Foredraget tar utgangspunkt i alle tre bøkene. Her vil man få mange tips om fine steder å oppsøke neste sommer, og kanskje mimre litt om somre som har vært.

Skagerrak

Magne vil vise bilder, og snakke om steder langs hele Skagerrakkysten mellom Oslo, Gøteborg, Skagen og Lista. Det vil bli hovedvekt på naturhavner. Dessuten litt om prosessen med å lage bøkene – eksempelvis er alle kartene tegnet fra grunnen av basert på både kartverkets og egne målinger. Alle bildene er tatt fra helikopter.

Signerte bøker

Det vil være anledning til å kjøpe signerte bøker med en hyggelig medlemsrabatt.

Film om Havneboka:

Read 94 times Last modified on torsdag, 09 februar 2017 11:12

KNS er Norges største seilforening og en aktiv regattaarrangør. KNS er tilsluttet Norges Seilforbund (NSF). Blant ca. 4000 medlemmer finner du en stor juniorgruppe, mange ivrige jenteseilere, hundrevis av tur- og havkappseilere og flere av Norges beste regattaseilere. I KNS finner du både fellesskap og særinteresser, alt avhengig av hva du er ute etter.
KNS har en fast ansatt ledelse og stab som dekker foreningens virksomhet og daglige drift.
Kongelig Norsk Seilforening,Huk Aveny 1,0287 Oslo
Telefon: 23 27 56 00,E-post:info@kns.no