onsdag, 05 februar 2014 00:00

Velkommen til KNS Junioravdeling

KNS ønsker at stadig flere barn og ungdom skal finne gleden ved å seile gjennom aktiv trening i et godt klubbmiljø. Juniorseilerene våre har base på KNS Seilsportenter ved Bygdøy sjøbad. Treningen foregår i trygge omgivelser hovedsakelig på Lysakerfjorden, men også innenfor Killingen for de aller minste.

Seiling er en idrett du kan begynne med fra syv-åtte års alderen og holde på med på ulike nivåer hele livet, enten som krevende regattaseiling eller som hyggelig famileseiling.

Det er stor variasjon i treningstilbudene for våre juniorseilere og vi er aktive i flere båt- og brettklasser. Som nybegynner fokuserer vi på trygghet og mestring, og etter hvert som lysten og ferdighetene øker begynner vi å seile regatta internt i klubben, i indre Oslofjord og senere også nasjonalt. Våre ivrigste eldre juniorer seiler også internasjonalt. Vi er i underkant av to hundre aktive seilere i alderen syv til nitten som trener på ulike dager. Det er en god fordeling mellom jenter og gutter.

Vi fokuserer på gode trenere som har evne til å skape et godt klubbmiljø i kombinasjon med trygghet og mestring. Vår hovedtrener har løpende oppfølging av trenere og vi legger vekt på kontinuerlig forbedring. I tillegg til seiling i ukedagene, har vi iblant seilhelger – enten på Seilsportsenteret eller annet sted i Oslofjordområdet. I høstferien har KNS etablert en tradisjon med seilcamp på Hankø hvor også seilere fra andre klubber inviteres til å være med.

Som foreldre vil du finne et hyggelig miljø på brygga, og du vil bli introdusert for hvordan det er å seile for barna, sette i stand båten eller brettet og være involvert i å skape et godt miljø. Vår erfaring er at foreldre er en viktig faktor for å skape en hyggelig og positiv klubbtilhørighet.

Vi ønsker deg som seiler og dere som foreldre velkommen til KNS’ Seilsportsenter og er sikre på at dere vil oppleve en morsom og lærerik seilsesong.

brettseiling supertirsdag seilsportsenteret

FOTO: Brettseiling på Lysakerfjorden i september. @KNS/Linn Krogh Hansen.

Egil Mollestad

Leder juniorkomite